New York Times bestsellerauteur deelt advies over isoleren met familie

Omdat steeds meer mensen thuisblijven vanwege de angst voor het coronavirus, brengen ze ook meer tijd door met dierbaren – misschien een beetje te veel tijd. Voor degenen onder ons die gemakkelijk cabinekoorts krijgen, kan het bijna 24/7 thuis vastzitten met familieleden plaats maken voor angst, stress, chaos en vooral verveling.

Daarom is het belangrijk om dingen in perspectief te plaatsen en ons best te doen om het te doen met het bedrijf dat we hebben.

Voor de bestsellerauteur en motiverende spreker Gretchen Rubin van de New York Times heeft de schijnbaar eindeloze hoeveelheid tijd die ze met haar familie doorbrengt haar waardeer ze nog meer . Het heeft haar ook geïnspireerd om een ​​actieplan op te stellen dat niet alleen haar familie verantwoordelijk houdt, maar hen ook aanmoedigt om productiever te zijn met hun vrije tijd.



Volgens de Open Universiteit , heeft actieplanning een aantal voordelen: het biedt de mogelijkheid tot reflectie, brengt mensen samen, creëert consensus, verduidelijkt tijdschema's en identificeert maatstaven voor succes. Voor Rubin heeft het ook geholpen om een ​​niveau van structuur in het dagelijkse leven van haar gezin te creëren.

Als je het meeste wilt halen uit de tijd die je met je gezin hebt, overweeg dan dit actieplan dat Rubin met het hare heeft gedeeld.

een. Maak een plan met drie niveaus voor projecten

Denk aan een project waar je altijd al aan hebt willen werken, maar waar je niet de kans voor hebt gehad. Altijd al een boek willen schrijven? Een nieuwe taal leren? Een website lanceren? Het maakt niet uit hoe verheven het is, beschouw het als je ambitieuze project - dit zou iets moeten zijn waar je langzaam naartoe werkt over een bepaald tijdsbestek.

Denk vervolgens aan een middelgroot project - een opdracht die een beetje beter beheersbaar is. Voor Rubins familie is dat gekomen in de vorm van kunstnijverheid en zelfs jongleren. Voor jou kan het betekenen dat je regelmatig een instrument bespeelt of een deel van je huis opknapt.

Denk ten slotte aan een leuk project: het kan gaan om bingewatchen van een populaire Netflix-serie of het herlezen van een favoriet boek. Wat het ook is, zorg ervoor dat het is plezierig .

twee. Start een dagboek

Het bijhouden van een dagboek heeft een verrassend aantal voordelen. Volgens een studie geciteerd door HuffPost , schrijven heeft een positieve correlatie met intelligentie. Met andere woorden, hoe meer je schrijft, hoe meer je in de verleiding komt om je vocabulaire uit te breiden en creatieve manieren te vinden om jezelf uit te drukken.

Bovendien kan het bijhouden van een dagboek u en uw gezin dichter bij een staat van mindfulness brengen, uw emotionele intelligentie vergroten, uw geheugen stimuleren en uw zelfdiscipline en zelfvertrouwen versterken. Het kan ook uw communicatieve vaardigheden verbeteren.

Door een dagboek bij te houden, kunnen we begrijpen wat er gebeurt, en dit zal later een belangrijk verslag zijn, legde Rubin uit op haar blog.

3. Oefening

De voordelen van sporten zijn goed gedocumenteerd. Het is bewezen dat regelmatige lichaamsbeweging geluk vergroten , omdat het bijdraagt ​​aan de productie van endorfines - de hormonen die verantwoordelijk zijn voor het opwekken van positieve gevoelens. Het kan ook het energieniveau verhogen. Volgens Healthline bleek uit een onderzoek dat zes weken regelmatige lichaamsbeweging het gevoel van vermoeidheid verminderde bij 36 respondenten die consequent vermoeidheid hadden gemeld.

Misschien wel de meest voor de hand liggende beloning van sporten is dat het helpt bij het afvallen. Hoewel diëten een veel voorkomende vorm is om die extra kilo's kwijt te raken, verhoogt lichaamsbeweging de stofwisseling waarmee je calorieën verliest. Regelmatig sporten verkleint ook het risico op het krijgen van een chronische ziekte, zoals diabetes.

Als de gedachte aan sporten je intrigeert en je bent op zoek naar trainingen om thuis te doen tijdens deze huidige quarantaine, maak je dan geen zorgen. We hebben je. We hebben een lijst met oefeningen je kunt doen met alledaagse voorwerpen.

Als je dit verhaal leuk vond, wil je misschien meer lezen over hoe je gezond kunt blijven in quarantaine.

Populaire Berichten