TikTok-esthetiek: hier zijn de stijlen die je in de app ziet, uitgelegd

TikTok is zo'n cruciaal onderdeel van de jeugdcultuur geworden dat het de manier waarop mensen zich kleden verandert - en de manier waarop mensen de wereld zien .

Esthetiek, de Gen Z-vriendelijke term voor sterk gestileerde visuele trends, neemt de popcultuur over. TikTok-gebruikers delen Pinterest-achtige inspiraties voor deze looks door middel van moodboards, modesuggesties en meer.

michael kors portemonnee black friday deals

We zullen u door enkele van de meest populaire hieronder leiden. Ontdek tot welke TikTok-esthetiek je behoort - en welke je volgende zet zou moeten zijn.



Cottagecore

Toen de quarantaine begon, had iedereen dringend behoefte aan een binnenvriendelijke hobby - knutselen, brood bakken, enz. Betreed cottagecore.

De esthetiek verheerlijkt ouderwetse, meisjesachtige dingen - zoals kant, bloemen, lichte kleuren, weelderige velden en doe-het-zelfprojecten. Het is licht en luchtig, en zoals Rebecca Jennings schreef voor Vox , is een plek waar quarantaine romantisch is in plaats van angstaanjagend. Cottagecore vind je in Taylor Swift's Folklore album en zelfs op Animal Crossing .

Donkere academische wereld en lichte academische wereld

de academische wereld, die werd voor het eerst bekend in de jaren 2010 op Tumblr , is een groep esthetiek waarbij leren betrokken is. Het leunt zwaar op invloeden uit de literatuur, geschiedenis en traditionele schooluniformen.

Er zijn twee soorten academische wereld: donker en licht. De meer populaire esthetiek, donkere academische wereld is, nou ja, donkerder. Het is gebaseerd op grijstinten, zwarten en donkere tinten, evenals humeurigheid, isolement en bedachtzaamheid.

Lichte academische wereld , hoewel net zo attent en literair geïnspireerd, draait het allemaal om genieten van de kleine dingen - het buitenleven, kopjes koffie en klassieke kunst. Het is ook meer eurocentrisch dan donkere academische wereld.

E-girl en e-boy

Als je jezelf ooit hebt gevonden op alt TikTok , heb je waarschijnlijk een groot deel van e-girls en e-boys gezien.

E-girls omarmen zelden hun natuurlijke haarkleur en verven het vaak in felle tinten, of alleen in het voorste deel van hun haar. Je ziet ze met gevleugelde eyeliner, zuinige kleding, mesh, haarspeldjes, kniekousen en skaterrokken. De stijl is de afgelopen maanden geëvolueerd, maar het is altijd alternatief en een beetje gothic.

Wat e-boys betreft, je kunt rekenen op langer haar met een scheiding in het midden, een broek met hoge taille, zware laarzen en tonnen kettingen. De esthetiek is een beetje goth-meets-BDSM, maar met een zachte kant.

corduroy zitzak haai tank

Zacht meisje en softboi

Softbois zijn de hipsters van de jaren 2020 . Ze zijn geïnteresseerd in niet-reguliere onderwerpen , literatuur, film en alternatieve muziek. Aan de negatieve kant van de dingen kunnen ze een beetje pretentieus zijn en een superioriteitscomplex ontwikkelen over iedereen wiens belangen ze te basaal vinden. Anderen zijn gewoon aardige mannen in truien en korte broeken.

https://www.tiktok.com/@tjblk/video/6677334439120342277?refer=embed

Zachte meisjes zijn behoorlijk verschillend. Ze leunen tegen hyper-schattige esthetiek - zoals knuffelbeesten, glinsterende haarspeldjes, lichtroze en lipgloss. Het is vrouwelijk, bloemig en bevat altijd een lading blush.

Y2K

Bereid je voor om je oud te voelen, want kinderen uit de jaren 2000 zijn de nieuwe kinderen uit de jaren 90. Bratz-poppen en Gemene meiden zijn een grote inspiratiebron voor deze over-the-top esthetiek. Denken Troetelbeertjes, Juicy Couture bedelarmbanden, Nokia flip-telefoons en Paris Hilton. Aanhangers van de Y2K-esthetiek kunnen ook zachte meisjes zijn, omdat ze sterk afhankelijk zijn van bling en de kleur roze.

' jaren 90 nostalgie

Denk echter niet dat de jaren '90 niet meer cool zijn. De grunge-look die populair was bij fans van Nirvana en Sublime is nog steeds in. Leer, jeans en baggy kleding zullen altijd een plaats hebben in de tijdgeest.

kijk wie je leuk vond op de tinder-app

Aan de andere kant van het esthetische spectrum van de jaren 90 bevindt zich de het meisje fenomeen . Jongeren van tegenwoordig zijn nog steeds geobsedeerd door Rachel van Vrienden , Winona Ryder en Jennifer Lopez.

Glam en zachte glamour

De glamour-esthetiek is, voorspelbaar, erg glamoureus. Het draait allemaal om dramatische make-up en sieraden, maar ook om maximalistische stijl. De glamoureuze esthetiek houdt niet tegen en sluit geen compromissen. Dit soort verwennerij is heel logisch voor het zelfzorgvriendelijke quarantainetijdperk.

Soft glam is ook geïnspireerd op zachte meisjes; het is overdreven, maar aan de lichtere kant van de dingen. Denk fonkelend in plaats van sprankelend, en lichtroze over het hete roze van de Y2K-esthetiek.

https://www.tiktok.com/@manalmuffin/video/6889860688441773314

Euforie

Deze esthetiek dankt zijn naam aan: Euforie , de door Zendaya geleide HBO-show die een wereld van seks, drugs en verdriet tussen Gen Z-personages onderzoekt. De show is behoorlijk populair op TikTok, waar de sterke paarse, roze en glitterachtige beelden zelfs inspireerde een enorme trend .

Volgens B**** Media , de show neemt dingen die we associëren met kinderen - glitter, overalls, felle kleuren - en maakt ze over-the-top en melancholisch om de pijn te laten zien die jonge mensen ervaren als ze gedwongen worden om snel op te groeien in deze digitale wereld.

Brandewijn meisje

Een Brandy-meisje is, simpel gezegd, een meisje dat winkelt bij Brandy Melville . Als je nog nooit in de iconische winkelcentrumwinkel bent geweest, staat deze vol met one-size crop tops, vervaagde jeans en geruite rokken. Ook zie je veel tubetops en bucket hats.

Het is een beetje nostalgisch, maar ook erg geïnspireerd door de it-girl modellen van nu, zoals Bella Hadid en Kendall Jenner. Brandy-meisjes zijn modebewust, maar niet overdreven, en een beetje aan de preppy kant.

VSCO meisje

De esthetiek van het VSCO-meisje - genoemd naar de fotobewerkings-app VSCO, waar je zoveel van zijn aanhangers zult vinden - had zijn moment afgelopen najaar. Bekend om scrunchies dragen om hun polsen, Hydro Flasks dragen en het aantrekken van oversized T-shirts, gingen VSCO-meisjes helemaal over het bezitten van ultra-trend producten.

Helaas is het een beetje een synoniem voor basic en onorigineel de laatste tijd. We zullen het echter nooit vergeten, omdat de populariteit ervan bewees hoeveel invloed TikTok en de tienercultuur op de wereld hebben.

Als je dit verhaal leuk vond, wil je misschien ook lezen hoe je dit najaar de cottagecore-esthetiek kunt nagelen.

video met de meeste likes

Meer van Wizzlern:

Vrouwen delen hun meest seksistische ontmoetingen in nieuwe TikTok-trend

10 appartementverwarmende cadeaus waarmee je eruitziet als de ultieme attente vriend

Zijn gezichtsmaskers irriterend voor uw huid? 2 derms wegen in om te helpen

Scoor de nieuwste make-up- en huidverzorgingsartikelen bij Sephora

Luister naar de nieuwste aflevering van onze popcultuurpodcast, We Should Talk:

Populaire Berichten